dilluns, 25 d’abril del 2016

Moneder de pessic


Hola a tothom!
Penjo una mica tard el tutorial aquesta setmana... però més val tard que mai!
Aquest projecte ja el tenia mig preparat de l'any passat, però al final no vam tenir temps de fer-lo. A més, m'agrada especialment és el primer tutorial que vaig fer jo, i el vaig fer per una bona amiga, que sé que li agraden molt aquest tipus de moneders! Tot i que no em consta que n'hagi fet cap encara... ara no tindrà excusa!! jeje...
Te una part de preparar el patró, de manera que poguem fer-lo per qualsevol mida de tanca, i també la part de cosir, que és relativament senzilla. El projecte és d'aquests "resultons", ideal per regalar!



Som-hi doncs!


MATERIAL
La quantitat de material depèn de la mida de la tanca. La que hem fet servir és de 10 cm, per la qual hem utilitzat aproximadament:
- 1 tanca de pessic de 10 cm
- 1 tros de tela exterior d’uns 15 x 30 cm
- 1 tros de tela interior d’uns 15 x 30 cm
- 1 tros d’entretela d’uns 15 x 30 cm (en aquest cas era feltre)
- Cola per enganxar tela amb metall (jo he fet servir la Gütermann HT2, desconec si algun altre tipus o marca pot anar bé)



DIBUIXEM EL PATRÓ
En un paper, marquem el contorn de la tanca, per fora, dibuixant 1 cm a les puntes en horitzontal.
Dibuixem el marge de costura, a 1 cm de tot el contorn que tenim dibuixat. A la base no cal.



Fem baixar dues línies rectes que seran les vores. Ho podem fer a la mida que volguem, jo ho he fet baixar 8 cm.





Retallem el contorn, i marquem dos rectangles a la base, de 2 x 0.75 cm, que ens serviran per fer el cul del moneder.

Ho posem sobre una tela doblegada, fem coincidir la base del dibuix amb el dobleg de la tela (sí, la foto no coincideix massa… jeje). Marquem el contorn, assegurem amb una agulla perquè no es mogui, i retallem.



Fem el mateix amb la tela interior i amb l’entretela, i ja tindrem el material a punt per cosir!

COSIM!

El marge de costura sempre serà entre 0.8 i 1 cm.

Dobleguem la tela interior juntament amb la entretela (si es vol s’hi pot posar una mica d’esprai adhesiu), ho dobleguem (cara bona amb cara bona!), i cosim les vores verticals. Deixarem un espai per poder-li donar la volta més tard.
Cosim les vores de la tela exterior, aquí sense obertura.

Fem les costures per donar forma al cul, cosint a 1 cm de les obertures que hem deixat.

Posem la tela exterior (del dret) a dins de l’interior (del revés)

Cosim les “ales”. Primer una i després l’altre, tan a la vora com poguem.
Els laterals els cosirem a mà, queda més polit i no fem patir la màquina amb el gruix que hi ha a la unió entre les tres teles. Des de l'últim punt de la costura a màquina, cosirem a mà una V fins a trobar el primer punt de costura de l'altra ala.  

Fem unes cunyes amb la finalitat de treure tela i que no ens quedi molt gruixuda la costura quan la girem.
També podem treure una mica d’entretela, retallant-la, com es veu a la foto.

Donem la volta per la obertura que hem deixat a l’interior.
Casem bé els culs i la costura de les ales, i les planxem (ja em perdonareu, però a vegades em pot la pressa i quan arribo al final estic tan emocionada que m’oblido de fer fotos…!)

Provem com va encaixant a la tanca, per si haguéssim de fer algun retoc.
Posem un fil de cola a una part metàl·lica, esperem uns 30 segons, i hi encaixem una ala, assegurant-nos que queda centrat. Mantenim apretat durant un minut
Et voilà!

1 comentari:

  1. Preciosíssim!!
    me n'hauré de fer un... però tenint el de LA MESTRA, no me'n calen més! ;P
    i el tuto, com sempre, estupendo!!
    endavant amb les bosses i bossetes!!

    ResponElimina